Älskade barn.

Jag sitter och förbereder mig för morgondagen, ni minns
mitt besök på Herrklubben? Well, nu är det dags igen.
Dock inte på samma Herrklubb, men en klubb ska jag
till. Förstår jag det rätt är den relativt snofsig, det hela
ska inledas med en lunch då jag ska sitta jämte
presidenten vid honnörsbordet. Bara det gör mig
skakig som ett asplöv. Hualigen. Efter det har jag
iallafall en halvtimme till mitt förfogande då jag ska
tala om Amagara Masya, gatubarnsprojektet i Uganda ni vet.
Nyss gick jag in på klubbens hemsida för att läsa på lite och till
min stora förskräckelse upptäckte jag att jag omnämns som
''föredragshållare'' - Gode värld, så ser jag inte på mig själv.
Känner att ribban höjdes drastiskt och små färgglada insekter
med vingar har börjat fladdra runt i magen.
Jag ska till en klubb med honnörsbord och klädkoder för att tala om
barn i trasiga kläder som letar matrester i soptunnor. Ibland blir
kontrasterna alltför stora. Håll tummarna att jag ska kunna förmedla
något till de här människorna imorgon. Att de ska få upp ögonen för dessa
barn och vilja hjälpa dem till ett nytt liv.
Amagara masya


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback